1283882610_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Armo ja rauha teille Isältämme Jumalaltamme.


Minulta on kyselty, miksi monet viimeaikaisista saarnoistani ovat keskittyneet armoon, sovitukseen ja toivoon. Jotkut ovat ilmaisseet huolensa siitä, että olen ehkä lakannut saarnaamasta parannusta ja pyhitystä. Niin ei kuitenkaan ole.

Kun toimin matkasaarnaajana (evankelistana), en koskaan oppinut tuntemaan ihmisiä, joille saarnasin. En ollut koskaan yhdessä paikassa tarpeeksi kauan oppiakseni tuntemaan kaikki haavat, tarpeet ja taakat, joita Jumalan kansalla oli. Mutta nyt pastorina toimiessani  saan ensikäden tietoa ongelmista ja koetuksista, joita Times Sguare-kirkon jäsenet ja uskovat ympäri maailmaa kokevat.

Rakkaat, olen huomannut, että JUMALAN KANSA KOKEE SYVÄÄ TUSKAA. Heitä kiusaavat ja koettelevat ja heittelevät suuret vastoinkäymiset ja tarpeet. Ongelmat perheissä käyvät yli voimien. Monet lampaat huokailevat tuskassa ja kurjuudessa - sairaina, janoisina, hengellisesti raajarikkoina, kriisistä toiseen syöksyvinä.

JUMALA ON TEHNYT SELVÄKSI MINULLE; ETTÄ MINÄ EN VOI LYÖDÄ KÄRSIVIÄ LAMPAITA; SEN SIJAAN TARVITSEN HELLÄÄ MYÖTÄTUNTOA. Jopa tulisieluinen profeetta Jeremia huudahti: "Kurita minua, Herra, mutta kohtuudella, äläkä vihassasi, ettet minua ylen vähäiseksi tekisi" Jer.10:24. Jeremia tarkoitti: "Herra, ole hellä minua kohtaan, sillä en ole siinä tilassa, että voisin kuulla sinulta vihaisia sanoja, tai minusta ei jää jäljelle mitään."

Jumala ei koskaan käytä sanaansa tehdäkeseen sinua "vähäiseksi", kun olet kärsimyksissä. Hän pyytää kansaltaan ainoastaan katuvaa, murtunutta henkeä. hän vastaa armolla hätähuutoihimme.

Lepää hänen armossaan ja rakkaudessaan, sillä hän säälii lapsiaan.

David Wilkerson