1301492937_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Herra, opeta minua


Herra, opeta minua muistamaan Sinua,

kun olen yksin.

Kaikki kulkevat ohitseni

ystäviensä kanssa nauraen.

Ei kukaan sano: "Tule mukaan."

Eikä kukaan minun sielustani välitä.

Herra, opeta minua muistamaan Sinua.

Olit yksin erämaassa kiusattavana.

Tulit sieltä Hengen voimassa voittajana.

Herra, Sinä puhdistit temppelin

vieraasta menosta.

Olit yksin ja uskalsit sen tehdä

niin kuin Hän, jolla on valta.

Olit yksin Getsemanessa

sisäisen taistelun tummassa yössä, voittaen.

Herra, opeta minua muistamaan Sinua.

Ei ketään ollut Sinun kanssasi.

Olit yksin omalla ristilläsi

kärsien... huutaen: "Se on täytetty!"

Sinä, Herra, joka olet maistanut yksinäisyyden,

olet tullut luokseni

jäädäksesi olemaan minun kanssani.

Eila Rajahalme