Juhlalaulun kaikuessa

Herrani, minun Kuninkaani!
Kuljit kauniiseen kaupunkiin
kyyneleet silmäkulmassa.

"Hoosianna, Daavidin pojalle!"
juhlalaulun kaikuessa
surit Jerusalemin kohtaloa.

Itse kuljit tehtävääsi kohti.
"Juuri tämä on se päivä,
jonka Herra on tehnyt."

Opettajat Sinut hylkäsivät,
vaikka jo kuningas Daavid
puhkesi aikanaan riemuun.

Kävit pääsiäislampaaksi
leivän ja viinin ääreltä
juhlalaulun säestäessä.

Juodaksesi kanssamme maljan
taivaallisella hääaterialla
kiitoslaulun kaikuessa.

Kerran kansasi toivottaa
"Siunattu olkoon Hän,
joka tulee Herran nimeen."

Sana runoon
"Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
Herra on Jumala, ja hän antoi valon meille loistaa. Sitokaa juhlauhrit köysillä alttarin sarviin asti.
Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.!" Ps. 118:24-29

"Ja he veivät sen Jeesuksen luo ja heittivät vaatteensa varsan selkään ja istuttivat Jeesuksen niiden päälle.
Ja hänen kulkiessaan kansa levitti vaatteensa tielle.
Ja kun hän jo oli lähellä, laskeutuen Öljymäen rinnettä, rupesi koko opetuslasten joukko iloiten kiittämään Jumalaa suurella äänellä kaikista voimallisista teoista, jotka he olivat nähneet,
38. sanoen: "Siunattu olkoon hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä; rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!" , Luuk. 19:35-38.

Ceta Lehtniemi