00531-normal.jpg


"Rakkautesi oli minulle ihmeellinen..." 2 Sam. 1:26, engl.

Kun koettelemukset ovat ohi, kilvoitus päättynyt, uhritie loppuun kuljettu ja näemme rakkaan Herramme kirkkaudessa, ehkä hän sanoo meillekin: "Rakkautesi oli minulle ihmeellinen." Ja kun hän antaisi tunnustuksen: "Hyvin tehty". Häntä loppuun asti uskollisesti palvelleille, niin kaikki tien vaivat, kieltäytymiset ja uhrit olisivat näiden sanojen rinnalla kuin ei mitään.
"Et ollut koskaan suosiossa maan päällä, eivätkä ihmiset tienneet sinusta paljon mitään. Elämä, jota elit minun kunniakseni arkipäiväisten velvollisuuksien keskellä, näytti ihmisten mielestä tuhlatulta ja uhrauksesi arvottomalta.
Mutta minulle sinun rakkautesi oli ihmeellinen! Ihmiset sanoivat sinun erehtyneen, olevan ahdasmielinen eikä ymmärtävän ajan henkeä. He pitivät sinua kiihkoilijana ja typeränä, ja niin he sinua nimittivätkin. He ristiinnaulitsivat sinut niin kuin olivat ristiinnaulinneet minutkin. Mutta sinun rakkautesi oli minulle ihmeellinen!"
"...hän on pelkkää suloisuutta...Kork.v. 5:16.
Lettie B. Cowman