SSM10839-normal-normal.jpg

 

ITKEVÄ KRISTUS

 

Näin sinun itkevän Kristus - miksi itket?

Eihän Jumalan tarvitse itkeä.

 

Miksi itkee nuori neito yövuoteellaan?

Siksi, että poika hylkäsi hänet ja mieltyi toiseen.

Miksi itkee nuori aviovaimo ruokkiessaan

pienokaistaan ja asetellessaan sitä yövuoteelle?

Siksi, että mies on omilla teillään toisen naisen seurassa.

Miksi itkee ikääntynyt leski yksinäisellä yövuoteellaan?

Siksi, että puoliso on peruuttamattomasti

poissa maan mullissa.

 

Miksi sinä itket Kristus - eihän sinun tarvitse itkeä?

Miksi sinä ilmestyt minulle itkevänä Kristuksena,

olenhan minä uskovainen ja Jumalan lapsi?

 

Sinä ilmestyt minulle itkevänä samasta syystä

kuin nuori neito, nuori aviovaimo ja ikääntynyt leski itkevät

Minä olen hylännyt sinut Kristus ja mieltynyt toiseen.

Minä olen Kristus, omilla teilläni toisten kanssa.

Sinä olet Kristus, kuollut minulle ja minä olen kuollut sinulle.

 

Sen vuoksi, sinä itket Kristus, minulle.

Olisiko minunkin itkettävä?

Tapio Nousiainen: Leipää ja suolaa