1347207082_img-8cc51d353ea8f7d38253cbaf0

 

 

Sain ensimmäisen kuulokojeeni 17 vuotiaana. Se oli sellainen laatikko, joka kiinnitettiin rintaliiveihin ja siitä meni johto korvaan. Sain sen oikeaan korvaan, koska vasen oli kuuro. oli se vaikea oppia kuulemaan, vaatteet kahisivat puseron alla. Voi, miten vaikeaa on elämä. Koko lapsuus oli niin vaikeaa ja nyt ,ei tämä kuulokojekaan tehnyt elämää helpommaksi.

Sitten tuli pommi: lapsikaste ei olekaan oikea ja minut oli kastettu hätäkasteella, koska olin kuolla. Mikä on oikeaa ja mikä on väärin??? Olin ymmällä.
Muistin, sain rippilahjaksi uuden Testamentin ja se oli kotona maalla. Päätin etsiä sen ja alkaa tutkimaan tätä asiaa. Ja rukoilin ja pyysin: Herra opeta minua. Siinä lukiessa menin vielä sekaisemmaksi. Sieltä löytyi Pyhän Hengen kaste. Jotenkin sekoitin nämä ja ihmettelin, miten tästä ottaa selvää. Olin niin pystymetsästä tullut, ettei ollut ihme, että nämä vähän sekoitti minua. Vaikka äitini oli pyhäkoulun opettaja, en kuullut siellä mitään. Jäin niin monesta tietämättömäksi. Luin, mutta en paljon ymmärtänyt, koska olin jäänyt aivokalvontulehduksesta yksinkertaiseksi. Jumala ymmärtää yksinkertaistakin, joka etsii totuutta. Sitten tuli taas pommi: kirkko ei olekaan ainoa hengellinen seurakunta. En silloin tiennyt, että on muitakin seurakuntia. Olin johdatuksesta joutunut Helluntaiseurakuntaan. Oli liian monta asiaa minun pieneen päähäni. Luin Uudesta Testamentistani: Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Voi, miten se ruokki minua. Aloin rukoilemaan Herra, mikä on minun seurakuntani, mihin mä kuulun ja mikä on totuus kaikista näistä sotkuista. Se tuli minulle niin polttavaksi asiaksi, minun täytyy tietää totuus.
Perheen Isällä, jossa olin töissä lapsia hoitamassa, oli koko Raamattu korkean kaapin päällä. Rukoilin hartaasti Jumalaa paljastamaan minulle mikä seurakunta on oikea. Otin sen raamatun sieltä kaapin päältä ja pyysin Jumalalta sanaa Raamatusta, kumpi on oikea Kirkko vai Helluntaiseurakunta. Avoin Raamatun silmät kiinni ja sormeni alla luki: Apt. 2 luvun otsikosta: Helluntaipäivänä Pyhä Henki vuodatettiin ja niin Helluntaiseurakunta syntyy. Olin ihmeissäni. Toisten Raamatussa ei lukenut näin. Kävin monta kertaa tarkistamasssa, oliko se niin. Eräällä sisarella oli Raamattu, jossa oli samalla tavalla. Olin helpottunut ja näin alkoi kaikki muotoutua elämässäni. Pääsin ymmärtämään uskovien kasteen merkityksen. Menin uskovien kasteelle. En mennyt aikuisten kasteelle vaan uskovien kasteelle. Jatkuu...

 

1250184573_img-d41d8cd98f00b204e9800998e