1292401887_img-d41d8cd98f00b204e9800998e                                    

 

Armorikas ja hyvä on Herra uskovilleen


Herra on armollinen ja hyvä kaikille niille, jotka Häneen luottavat. Rukoillessani Pyhä Henki kuiskasi minulle: ”Joku tätä lukeva tarvitsee rohkaisua. Joku tarvitsee uudistusta ja vapautusta psyykkisestä ja fyysisestä tuskasta ja sekasorrosta. Joku tarvitsee erityistä toivon sanaa tätä lukiessaan.”

Oletko se mahdollisesti sinä? Mielessäni on joku, jolla on vaikeuksia kaikilla elämänsä alueilla. Joku, josta sisäiset ja ulkoiset pelot ovat saaneet ylivallan. Todennäköisesti tällä henkilöllä ei ole ketään, kenelle puhua; ei ketään, joka ymmärtäisi täydellisesti; ei ketään, kehen luottaa tällaisella koettelemuksen hetkellä.

Tiedän hengessäni, että Jumala käyttää kynääni juuri tällä hetkellä jakaakseen toivon sanaa ja uudistumista joillekin sellaisille henkilöille, joiden kärsivällisyys ja kestokyky ovat lopussa. Kuuntele Herran sanaa kirjoittaessani tätä sinulle Pyhän Henden voitelussa.

Saatana yrittää istuttaa mieleesi valheita heikkoutesi hetkellä saadakseen sinut vakuuttuneeksi, ettei Jumala ole kanssasi.

Jos hiljennyt Herran edessä ja kutsut Häntä salaisessa rukouksessa, Pyhä Henki sanoo sinulle selvästi: ” Jumala on sinun kanssasi. Hän ei ole hylännyt sinua. Hän näkee sinut ja tietää kärsimyksesi.” Jeesus sanoi: ”Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti” (Matt.28:20).

Sinua rakastetaan – sinua tarvitaan! Saatana on valehtelija ja toivoo, että vaipuisit epätoivoon uskoessasi, että olet kamppailujesi keskellä yksin. Sinä et ole yksin! Jumala on asettanut jonkun rukoilemaan puolestasi hädän hetkellä.

Sinä voitat koettelemuksesi. Sinun täytyy vain uskoa, että hän on kuullut huutosi. Turvaudu Häneen. Jos Jumala näyttäisi sinulle kaikki ne hyvät asiat, jotka sinua odottavat, iloitsisit ja olisit onnellinen.

Lopuksi, kuuntele Jumalan sydäntä Hänen muuttumattoman Sanansa kautta:

”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne” (Jer. 29:11-13).

Sinua rakastetaan – sinua tarvitaan. Kohota katseesi. Ylistä Häntä, ja katso, kuinka taakkasi kevenee.

Daavid Wilkerson: Herra minuun koskee.