iso%20lilja-normal.jpg

 



Olen onnellinen, kun saan olla Jumalan lapsi. Jumala on suunnitellut minun polkuni edeltä kaikkine vaikeuksineen ja iloineen. Hän on suunnitellut sinunkin polkusi. Vaikeudet eivät ole maailman loppu. Ne ovat aarteita pimeyden kätköistä. Luetaan se vielä Raamatusta. Jes. 45:3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala. Tässä me näemme, että vaikeudet ja myös kärsimykset sisältävät aarteita, ei tämän maailman aarteita, vaan aarteita meidän uudelle luomukselle.

Kärsimykset opettavat ymmärtämään myös toista kärsivää. Kerron tähän yhden ihanan tapauksen. Eeva siskoni muutti vuoden alussa taivaan kotiin. Vähän sen jälkeen kuulin, että Kalevi veljelläni on syöpä molemmissa keuhkoissa. Soitin hänelle ja kysyin: ”Saanko siunata sinut Jeesuksen omaksi?” Hän vastasi siihen heti myöntävästi.” Niin rukoilin ja siunasin hänet Jeesuksen omaksi. Hän todella otti uskon vastaan sydämeensä. Nyt 13 päivä toukokuuta hän muutti taivaan kotiin. Hänellä oli silloin 84 vuotis-syntymäpäivä. Hän sai ihanan syntymäpäivälahjan, pääsi kotiin Jeesuksen luo.


Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

2 Tim. 2:15,Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa. Jos kärsimys painaa vaaassa liian paljon, niin vaakaa tasapainotetaan lohdutuksella.

2 Kor. 1: 3-7. Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.

 

1250184573_img-d41d8cd98f00b204e9800998e