00531.jpg

 

RAJATONTA ARMOA

 

Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden enkä sinun syntejäsi muista. Jes. 43 :25.

 

Syntini, minun syntini! Monet laiminlyöntini! Kylmä sydämeni!

 

Minun on yhdyttävä sanomaan Daavidin kanssa: Minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni. Olen viheliäinen syntinen ihminen.

 

Ainoa turvani on sinun rajaton armosi, sinä uskollinen Jumala. Ja tässä sinä tulet antamaan minulle siunatun vakuutuksen armostasi: ”Minä pyyhin pois rikkomuksesi itseni tähden”.

 

Kiitos, että sanot tekeväsi sen itsesi tähden. Minussa ei ole mitään, mikä ansaitsisi sellaisen armon.

 

Mutta syntini on siis anteeksi annettu. Se on pyyhitty pois. ”En sinun syntejäsi muista”, sanot sinä. Ihmeellistä armoa.

 

Mikään ei vedä vertoja syntien anteeksiantamukselle. Siihen perustan koko pelastukseni.

 

Kaikki on annettu anteeksi – unohdettu – raivattu kokonaan pois.

Fredrik Wislöff