Kuva
 

Lenkkipolulta.

Olin taas tässä muutama viikko sitten rollaattorin kanssa kävelyllä ja siinä tuli Sana: Jokainen Jumalan Sana on taattu. Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat. Snl. 30:5.

Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat. Kilpi on puolustus -ja suojeluvaruste. Kilpiä on suuria ja pieniä. Kun Jumala on meidän kilpemme, olemme turvassa. Jumala sanoi Abramille: "Älä pelkää Abram. Minä olen sinun kilpesi. Sinun palkkasi on hyvin suuri. 1. Moos: 15:1. Ei mikään haarniska tai suojus voi turvata Jumalan omaa niin kuin meidän Jumalamme, joka varjelee lastaan ja kansaansa. Hän on itse meidän kilpemme. Mikä ihmeellinen ajatus.

Jumalan Sana on varma ja luja. Siihen saamme nojautua koko painollamme ja se kestää ja pitää.

Minä riemuitsen sinun puheestasi, niin kuin suuren saaliin saanut. Ps. 119:162.

Kerron tähän tapauksen, kun Herra puhui minulle. Minua on aina vaivannut, miksi olen tällainen huonokuuloinen. Kuuloni takia jään paljosta paitsi. En tiedä mitään, en osaa mitään, en kelpaa mihinkään. Olen tätä Herralle monet kerrat valittanut. Kerran sitten taas valitin ja Jumalan sydämeltä tuli sanat: Minun armossani on sinulle kyllin. Voi miten tuo lohdutti, kuinka kauniit sanat. Herralle minä kelpaan. Minun armossani on sinulle kyllin. Nuo sanat ovat todella kuin olisin saanut suuren saaliin.

Minä todella pidän arvossa niitä sanoja ja puheita, mitä Herra on puhunut, niin kuin tuo yllä oleva Raamatunpaikka, Jokainen Jumalan Sana on taattu. Hän on niiden kilpi, jotka Häneen turvaavat. Se luo turvallisuutta sydämeeni. Kerron tähän erään toisen ihmeellisen Jumalan puheen. Uskova äiti soitti mulle ja pyysi esirukousta aikuisen poikansa puolesta, joka makaa sairaalassa keltaisena. Elämänsä on ollut alkoholia ja huumeita ja nyt oli syöpä maksassa. Rukousystäväni kanssa rukoilimme joka päivä viikon ajan, silloin tuli ajatuksiini tälle äidille sana ja pyysin häntä etsimään jonkun luotetun veljen, joka voisi mennä katsomaan tätä miestä, kertoa hänelle Jeesuksesta ja vaikka rukoilla hänen puolestaan. Äitinsä saikin erään veljen katsomaan poikaansa. Veli kertoi Jeesuksesta ja kysyi lopuksi haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan. Tämä mies halusi ja veli rukoili, pyysi hänen syntejään anteeksi. Seuraavana yönä tämä mies kuoli. Kun kuulin tämän, olin syvästi hämmentynyt, oli vähällä etten olisi kertonut äidille, mitä sain sydämelleni, kun ajattelin sen olevan vain itsestäni. Olin Jumalalle kitollinen, että vaikutti minussa sen, että äiti sai tiedon, mitä sain sydämelleni. Tämä mies on perillä nyt, vaikka mennyt elämänsä on tulessa palanut, sielu on kuitenkin pelastunut.

Jumalan tie on nuhteeton. Herran Sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat. Ps.18:31.

TULESSA KOETELTU. Juuri koetuksissa ja vaikeissa tilanteissa Jumalan Sana on paras tuki ja turva. Kärsimyksissä se saa aikaa tulessa koeteltua kultaa. Koeteltu Sana on meidän aarteemme. Hän on Totuus ja seisoo Sanansa takana. Kun Herra sanoo jotakin, se varmasti toteutuu.

Herra Sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. Ps.12:7.
Minä pidän enemmän tuosta Biblian käännöksestä; Herran puheet ovat kirkkaat, niinkuin selitetty hopia saviastioissa, seitsemän kertaa koeteltu.

Minä en halua, että Herran Sanat valuvat maahan, vaan saviastioihin. Kun ne ovat sydämessä, ne muuttavat myös minua ja myös sinua. Ymmärrän myös että tuo seitsemän kertaa koeteltu on parempi kuin seitsenkertaisesti puhdistettu. Koeteltu, siinä on kokemuksen voimaa. Voi olla etten ymmärrä ihan selkeästi tuota Sanan tarkoitusta. Tämä on vain minun ymmärrykseni mukaan. Tässä tätä sydämeltäni vuodatettua.
 
1250184573_img-d41d8cd98f00b204e9800998e