1277030513_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Herra, älä hylkää minua! Ps.38:22.


Monesti me rukoilemme, ettei Jumala hylkäisi meitä vaikeuksien ja kiusausten hetkellä, mutta unohdamme, että olisi tarpeen rukoilla näin kaikkina aikoina. Vaikka elämämme olisi miten pyhää, siinä ei ole yhtäkään hetkeä, jolloin selviytyisimme ilman hänen tukeaan. Valossa ja pimeydessä, rauhassa ja kiusauksissa meidä on aina rukoiltava:"Herra, älä hylkää minua."

Kun pieni lapsi opettelee kävelemään, hän tarvitsee tuekseen aikuisen kättä. Jos kapteeni hylkää laivan, se ajautuu heti pois kurssiltaan. Me emme selviydy ilman jatkuvaa apua ylhäältä.

Olkoon siis rukouksemme tänään: "Herra, älä hylkää minua. Isä, älä hylkää lastasi, jotta en lankeaisi vihollisen käsiin. Paimen, älä hylkää karitsaasi, jotta en eksyisi pois lauman suojasta. Suuri puutarhuri, älä hylkää taintasi, jotta en kuihtuisi pois. Älä hylkää minua nyt äläkä missään elämäni vaiheessa. Älä hylkää minua ilossa, jotta se ei valloittaisi sydäntäni. Älä hylkää minua surussa, jotta en kapinoisi sinua vastaan. Älä hylkää minua katumuksen hetkellä, jotta en menettäisi anteeksiantamisen toivoa ja vajoaisi epätoivoon. Älä hylkää minua silloin, kun uskoni on vahvimmillaan, että en sortuisi ylpeyteen. Ilman sinua Herra, minä olen heikko. Sinun kanssasi olen vahva. Älä hylkää minua, sillä polkuni on vaarallinen. En selviydy ilman sinun ohjaustasi. Niin kuin kanaemo ei hylkää poikasiaan, peitä minut aina sulillasi ja anna minun löytää turvapaikka siipiesi alta."

"Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta." Ps. 22:12.

C.H Spurgeon