keltsu.jpg

 

Päivittäin tarvitsen Jumalan Hengen väkevän ja murtavan kosketuksen Jumalan Sanan alla. Vasta kun katson itseäni Sanan lahjomattomasta peilistä, näen kuinka paljon olen saanut anteeksi. Vasta silloin kykenen sydämen pohjia myöten antamaan anteeksi sille, joka on mielestäni rikkonut minua vastaan. Tähän pystyn vain Kristuksen kasvojen edessä.

 

Ota käyttöösi sieluni soitin,

sen viritys särkynyt on.

Minä itse kun virittää koitin,

oli tehtävä mahdoton.

Minä tarvitsen Sinua, Herra,

anna Henkesi niin virvoittaa,

että sävelet kirkkaasti soisi

Sinun ristisi kunniaa.

 

Ota käyttöösi sieluni soitin,

niin silloin se lohtua soi.

Monen ihmisen virvoittaa voisi

sävel armon ja rakkauden.

Minä tarvitsen sinua, Herra,

tule voimaksi heikkouteen.

Anna minulle ilosi, Herra,

sitä tänään nyt rukoilen.

Hilja Aaltonen.