ristillä.jpg

 

He lävistivät käteni (norj. raam. käänn.) Ps. 22:17

Minä rakastan tuota lävistettyä kättä.
Sillä hän, jonka käsi se on , rakastaa minua.
Sitä todistavat naulojen reiät.
Sillä rakkaudesta minuun hän antoi naulita itsensä puuhun.
Kun ajattelen lävistettyjä käsiä, niin tiedän, että hän rakastaa minua.
Kun syntinii painavat minua ja minä vapisen Jumalan vihan pelosta, asettuu tämä käsi suojelevasti ylitseni.
Naulojen reiät puhuvat anteeksiantamuksesta.
Hän ei soimaa minua; hänen kätensä ei lyö minua; se asettuu hellästi ylitseni ja pyyhkäisee pois syntieni tahrat.
Hänen kätensä on voimakas.
Samalla kädellä hän osoitti maailmaa sanoessaan:
"Minulle on annettu kaikki valta!"
Ja tämä kaikkivaltias käsi kohoaa minua puolustamaan.
Se varjelee minua paholaisen hyökkäyksiltä.
Se suojelee minua vaaroilta ja onnettomuuksilta.
Se tukee minua , kun olen lankeamaisillani.
Se vahvistaa minua, kun olen väsynyt.
Se tarttuu minuun , kun olen menossa harhaan.
Se ohjaa minua päivästä päivään.
Ja kun olen masentunut , silittää se rakastavasti otsaani ja antaa minulle uutta rohkeutta.
Jumalalle kiitos tuosta lävistetystä kädestä!

Frendrik Wislöff