Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa; minun käteni on yöllä ojennettuna eikä väsy. 77:3.
Kuva
Eivät kaikki voi sanoa: »Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa.»
Toiset sallivat hädän lamauttaa mielensä, toiset käyvät koviksi ja katkeriksi, toiset taas ryhdistäytyvät ja koettavat selvitä vaikeuksista niin hyvin kuin voivat. Mutta onnellinen se, joka voi sanoa:»Ahdistukseni aikana minä etsin Herraa.»
Ei kukaan etsi häntä turhaan. Voi olla, että Jumala viivyttää apuansa. Sen hän tekee opettaakseen meille kestävyyttä ja uskoa.
»Minun käteni on yöllä ojennettuna eikä väsy.»Älä heitä sikseen.
Älä anna ojennetun kätesi vaipua. Sitä on pidettävä ojennettuna, kunnes Jumalan lahjat pannaan siihen.
Herran vastaus tulee: »Hädässäsi sinä huusit, ja minä vapautin sinut» (81:8). Ja sinun suusi täyttää pelastuksen riemu ja ylistys.

Fredrik Wislöff