Kuva
"Eikö tämä ole se rakentaja?" Mark. 6:3.

Tämä on minun rakas Poikani,johon minä olen mielistynyt". Matt. 3:17.

Kyllä, kyllä, puuseppä, aivan niin kuin minä.
Kuinka se lämmittääkään minun sydäntäni.
Kestän raskasta työtä, myös huonon palkan,
sillä näen Puusepän aivan pian.
Malbie Babcock

Meidän järkeemme käy parhaiten, että Herra, joka pyysi meitä tarttumaan auraan ja ottamaan ikeensä päällemme, on tehnyt aurat ja ikeet itse, eivätkä ihmiset pitäneet Hänen sanaansa yhtään vähemmän taivaallisena, vaikka hän ei tuoksunut kirjoille ja lampuille. Ei ole syytä erehtyä sen ajan nasaretilaisista: se, että Jeesus oli puuseppä, oli varsin köyhä todistus Hänen jumalisuudestaan, mutta siitä lähtien se on ollut jumalallinen todistus kaikille köyhille. Älkäämme antako sosiaalisen aseman tai koulun leimojen harhauttaa meitä.

William Garey, Baptistien lähetysseuran perustaja, oli suutari, mutta hänellä oli maailmankartta pajansa seinällä, ja hän voitti jopa Aleksanteri Suuren unelmoinnissaan ja tekemisissään.

Mitä ajatuksia oli Jeesuksella työmaallaan? Yksi niistä oli se, että tämän maailman valtakuntien pitää tulla Jumalan valtakunnaksi, hinnalla millä hyvänsä.

"Mikä sinulla on kädessäsi?" Onko se kuokka, neula vai luuta? Kynä tai miekka? Tilikirja tai koulukirja? Kirjoituskone tai lennätinlaite? Onko se puusepän höylä tai rappaajan lasta? Ratti tai ruori? Skalpelli tai mittatikku? Onko se soitin tai laulun lahja?

Mitä ikinä se on, anna se Jumalalle rakastavaan palvelukseen. Monella kattilanpaikkaajalla, kankurilla, kivehakkaajalla, kovan työn tekijällä on ollut ikkunat avoinna taivaaseen ja mielessään siivet.
???