00531.jpg

Sinä myrskyn repimä
Sinä hajalle lyöty
Sinä, jonka sirpaleita
löytyy kaikkialta

Sinun hauraimmat
ja vahvimmat palasesi
ovat kaikki Minun käsissäni
Kämmenteni uurteissa
Kätteni suojissa.

Niitä paloja Minä
siunaan. Sillä niistä
Minä rakennan uutta.
Niistä Minä teen sinun
ehjyytesi

Minun kokoamiseni
sinussa pysyy. Minun korjaamani
kohdat jäävät tuntumaan sinussa.
Parantamani saumat muuttuvat
sinussa siunaukseksi. Sillä Minun
kosketukseni niissä pysyy eikä häviä.
Jää ehjänäkin tuntumaan.
Todistukseksi Minun armostani,
merkiksi ristinmiehestä.

Sillä murtunutta Minä en muserra.
Suitsevaista kynttilänsydäntä
en sammuta.

Niistä halkeamista
Niistä murtumakohtien
parannetuista saumoista
hohtaa Minun valoni
kaikille nääntyville
kaikille rikkilyödyille
kaikille murheellisille.

Heidän löytääkseen
kosketuspinta
tienviitta sinun sisimmässäsi
Isän syliin,
Kotiin asti.

(- julkaisua saa jakaa -)
(27.8.2018, Espoossa, My Daily Manna, Kirsi Koskinen