1287206851_img-d41d8cd98f00b204e9800998e


Minun Kuninkaani tulee

Katso, minun Kuninkaani tulee!
Saan jalon vieraan.
Riennänkö vastaan vai odotanko hiljaa?
Sydämeni pakahtuu.
Joko - joko Hän saapuu?
Onko Hän niin kaunis kuin sanotaan?

Tule Kuninkaani – tule!
Minä odotan Sinua!
Minä niin kaipaan nähdä Sinut.
Vaikka muut unohtaisivat,
minä en tapaamistamme unohda.
Joko – joko Sinä saavut, oi armaani?

Tule, oi sisimpäni Valtias!
Puhdista asumus itsellesi.
Tarjoan avoimen kodin.
Vain itse voit sen täyttää.
Vain Sinä voit sen kodiksi tehdä,
tuoda lämmön ja puhtauden.

Onko kaikki valmiina vai tulossa vasta?
Olet jo Kuningas ja Valtias,
kaikkia muita korkeampi.
Vaan milloin saamme nähdä sen?
Oi, milloin on kuninkuutesi täällä,
kaikkien nähtävänä, juhlittavana?

Vaan saanko vielä tyytyä tähän?
Oi, täytäthän sisimpäni!
Vaan joskus, vielä joskus näen,
en kuin kuvastimesta arvoituksen tavoin,
vaan kuin kasvoista kasvoihin.
On Herrani mun, on Herrani mun!

?.